11. tammikuuta 2015

Ei jalkoja, ei jalkoja...

En oikein tiedä mistä aloittaisi vai aloittaisiko ollenkaan...
           Koiran vatsa on taas huonompi. Vielä ei niin huono, että olisin aloittanut ne antibiootit, mutta huonompi kuin tässä jo parempina päivinä. Minä olen itseäni jälleen soimannut siitä, että annoin meidän koiralle iltapalaksi vähän rasvatonta ja maustamatonta jugurttia, kun se olisi ollut niin hyvää vatsalla kaikin puolin... Noh, ei näköjään ollut.
            Miksi?
            Miksi minä sabotoin tahallani toisen mahaa, kun ei se ennenkään ole oikein sopinut meidän koiran vatsalle? Kai minä ajattelin, että jos se nyt (jostain kumman syystä) sitten kävisikin... Olen siis doupannut jälleen meidän koiraa maitohappotableteilla ja -jauheilla, että saisin vatsan asettumaan ilman niitä antibiootteja, kun sitten koiran vatsa ainakin on sekaisin.
             Miten tämä nyt meni tällaiseksi, kun pitkän aikaa meni hyvin.
             Minun vikanihan tämä on. Mitä sitä kauempaa syytä etsimään. Minun olisi pitänyt antaa niitä omega-öljyjä vähemmän, tietää sekä purkkiruuan että murujen rasvapitoisuudet lisättyinä siihen öljyyn. Minä se meidän koiralle ruuan olen antanut ja näköjään liian rasvaista sellaista ja nyt se poloinen kärsii sen takia, että minä olen töpännyt... Minun vika. Minun syy.
Nappasin tänään omasta sängystä jalat pois. Onkohan tuo minun petini sitten jenkkisänky vai mikähän se tuonmallinen sänky nyt onkaan, noh jokatapauksessa, sen jalat ovat olleet niin matalat, että imurointi ja lattian peseminen on ollut vaikeaa. Nyt sitten lisänä se, että kun koira tykkää iltaunia ja aamu-uniaan ottaa pois kylmältä lattialta ja miun sängyn jalkopäässä, niin se ei oikein ole päässyt omin voimin alas korkealta sängyltä. Ei ainakaan kovin turvallisesti, joten senkin puoleen jalkojen poisto ajoi asiansa.
          Ja minunkaan ei tarvitse enää hypätä sänkyyn.. siis jos en halua... eh.
          Jalat olivat vain kierrettävät, joten irtosivat helposti ja nopeasti. Sängystä tuli melkein 15 cm matalampi ja kyllä on hassun näköinen kammari nyt ennen kuin silmä tottuu uuteen lookiin. Vähän sama homma silloin kun uusi sänky tuli, kun muutos entiseen oli huima! No nyt ei ainakaan tarvitse könytä imuroimaan sängyn alusia ja jos koirankin olisi vähän turvallisempi torkutella sängyssään.... tai siis meidän sängyssä.... tai siis MINUN sängyssä!!
Vaihdoin samalla jo vähän "keväisempää" päiväpeitettä sen joulunpunaisen sijaan... kenellä lie jo kevättä rinnassa..?
Tänään on taas ollut luminen päivä ja tuulinen päivä. Pakkasta on ollut -15 mutta kyllä tuuli on tehnyt ilmasta kylmemmän ja lisänä vielä tuiskuttava lumi. Äskenkin iltalenkillä fiilikset olivat kuin Pohjoisnavan talvissa, vaikka en nyt siellä ole henkilökohtaisesti käynytkään kokeilemassa miltä viima tuntuu...
          Talviset maisemat tulivat oikeastaan muutamassa päivässä. Jätin suosiolla lumityöt huomiselle, joten katsotaan nyt olenko huomenna kinosten alla vai saanko polut ja tiet vielä näkyviin. Tämmöinen talvi on kuitenkin mukavaa, kun on lunta ja pakkasta. Eihän siitä keväästä osaisi sitten riemuita jos nyt jo olisi plussaa ja sadetta. Paremmaltahan se lämpö tuntuu kylmän jälkeen!
            Voi olla, että olen huomenna toista mieltä lumitöiden jälkeen...


P.S. Näin toissayönä unta Cheekistä. Olimme aika ... miten sen nyt sanoisi... läheisiä  ♥ Olikohan se enneuni...?

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti