5. lokakuuta 2014

The final countdown...

Kello herätti minut 7.oo, mutta torkutin puoli tuntia ennen kuin jalat tavoittivat maahan. Työpäivä kutsui ahkeraa (?) ahertajaa. Olisi tehnyt mieli jäädä peiton alle lämpimään, varsinkin kun olin iltasella tehnyt paljon töitä sen eteen, että olin saanut itseni lämpimäksi. Ajatus vain vahvistui kun verhojen takaa paljastui valkea pihamaa yöpakkasten jäljiltä.
Tiet olivat sulat eikä vielä tarvinnut pelätä kesärenkailla ajelua, mutta kyllä ne kohta vaihtuvat. En minä sitäkään lottoa ja jokeria jaksa, että pitää sitten joku aamu ajaa kieli keskellä söpöä suuta ja toivoa jalat ristissä polvia myöten, että pääsee perille ilman henkilövahinkoja tai autovaurioita.
           Työpäivä ei ollut tällä kertaa mitenkään kiireinen - pikemminkin päinvastoin. Välissä oli melkein kolmen tunnin tauko ja huomasin taas, että ajantappo on hidasta puuhaa.. Ohhoo! Päivälle tuli kuitenkin pituutta, kun olin vasta viiden maissa kotisilla.
            Äiti ja isä yllättivät minut synttärilahjalla jo tänään, vaikka täytänkin vasta huomenna. Ne ovat kuitenkin menossa siskonpojan juhliin, joten minun täydet kolme ympyrää jää minun juhlittavaksi yksikseen. Ystäviä ilmestyy pihamaalle vasta maanantaina. Niin, se lahja...
Tehosekoitin! Olen kai puhua pajattanut erilaisten smoothien teosta sen verran useasti, että vanhempani päättivät hiljentää minut edes hetkiseksi! Onnistuivat kyllä! Koneella saa tehtyä kaikkea ihanaa, mutta eniten varmasti käytän sitä herkullisten juomien tekoon. Ja reseptiapujakin löytyi samasta paketista.
Kirjaan on napattu 100 ohjetta ja jaoteltu ne osioihin, kuten Ruuansulatusta edistävät mehut ja smoothiet ja Vastustuskykyä edistävät mehut ja smoothiet, Pirtelöt ja muut hyvät smoothiet ja Energiapitoiset mehut ja smoothiet ja paljon muuta! Lupaan laitella sitten juoma-kokeiluja tännekin, kunhan saan jotain aikaiseksi.
            Juhlimme äidin ja isän kanssa synttäreitä siis jo tänään iltateellä. Äiti oli tehnyt minulle ihanan kakun, joka ei pelkästään näyttänyt hyvältä vaan maistui siltä myös!
            Oikeastaan aika kummallista, että olen selvinnyt tässä maailmassa pian kolmekymmentä vuotta... vielä muutama tunti...

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti