21. joulukuuta 2016

Oi kuusipuu!

Kolme yötä jouluun ♥
       Minulla on (onneksi) sellainen kalenteri, jossa on luukku 25. päivälle ja se sotkee minut joka aamu laskemalla yhden yön enemmän kuin mitä todellisuudessa onkaan! Sekavuudesta huolimatta saan ainakin yhden suklaan enemmän ♥ Namskis!
        Harvinaisen harmaa ja sateenkolea päivä.
        Nurmi näkyy jo monesta kohtaa ja pihan valkoisista hangista tai pakkaslumen narskumisesta ei ole kuin häivähdys muistoissa. Ei voi olla totta, että kaiken kauniin joulukuisen lumen jälkeen jouluaatoksi maa on taas musta kuin nokipannun pohja!
        Noh.
        Hällätsunväliä! Ulkona mahtoi olla harmaata, mutta minun maailmani oli joulunpunainen ja kirjava. Tein aamusta, kun uunin sain lämmite, tonttujen puuhia ja paketoin lahjat. Yllätyksen säilyttääkseni en uskalla laittaa paketeista kuvia näille sivuille - ainakaan vielä - mutta ihan kauniita kääröjä sain aikaiseksi, tämmöinen kauniiden pakettien vasta-alkaja! Laittelen vaikka myöhemmin pakettien kuvia, kunhan eletään lähempänä jouluaattoa ja niiden aukaisuja ♥
Tänään oli operaatiossa sitten joulukuusen hankinta.
         Vanhempani ovat jo monen monta vuotta koonneet tekokuusen olohuoneeseen, mutta minusta aito kuusen tuoksu pitää tupaan tulla oikean kuusen muodossa. Tänä vuonna oltiin päätetty Miehenmurun kanssa käydä hakemassa kuusi kahdestaan, mutta kun Miehen töiden loputtua maailma on jo kaamoksen musta niin kävin valoisaan aikaan katsomassa kuusia vähän valmiiksi. Ei tarvitse sitten pimeydessä rämpiä kuin sen Yhden ja Ainoan Oikean luo!
Sitten kun minulla on kaksi tähteä kiinnittää latvaa, niin sitten nappaan tämän kaunokaisen (tosin tämä kuusi ei olisi kovinkaan "metsänhoidollinen" valinta, sillä komeus kasvaa melko hyvällä paikalla, tilaa ympärillään..). Sen sijaan nappasin kahden ison kuusen välissä kasvaneen vähemmän tuuheanoloisen kuusen silmätikukseni tänä jouluna ja Miehenmurun tullessa käytiin sahailemassa se talteen.
Tuossa keskellä... ♥
Viime yönä nukuin huonosti ja keli ja olotila muutenkin oli tänään vähän turhautunut, kaikesta kivasta huolimatta. Ruokaakaan en jaksanut ideoida vaan heitin uuniin roskaruokaa, kun Miehenmurrikka astui ovesta... Huomasin vain kuusenhakumatkalla, että ei ihan parhaalla mahdollisella fiiliksellä oltu matkassa - kumpakaan. Mies ei juurikaan sanonut mitään, kantoi kuusen metsästä pihalle ja pihalta sisälle. Ja minä komentelin sitten muuten vain.
          Ei olisi pitänyt jättää hommaa illaksi, kun sen tietää millaista iltatyö on - varsinkin kun toinen on tehnyt työpäivän jo työmaalla. Ja minä puolestani selvästi tarvitsen yöuneni, että olen se jo oikeasti olen. Heti kun uni häiriintyy, minäkin olen kuin kepeillä tökitty alligaattori!

Ripustelin kuuseen valot ja lisäilen muutaman palleron sitten vaikka huomenna. Rakastan joulukuusta mahdollisimman minimaalisin koristein. Oikeasti jos olen ihan rehellinen, niin valot riittäisivät minulle, mutta jos nyt jonkun palleron laittaisin.
       Napsautin Miehenmurulta tuvan pöydän äärestä lukuvalon sammuksiin, että sain otettua kuvan. Miestä vain hymyilytti minun jouluilu ♥ Samalla tavalla kuin käytiin postilaatikolla ja laatikosta löytyi jälleen kolme korttia, Miehenmurun kortti myös ♥
        Kullalle ♥
        Luki kortissa. Rakkahin kortti, ehdottomasti ♥
Nyt puuttuu vain lahjakasa joulukuusen alta ♥
       Kolme yötä jouluun ♥
       Itse laskin.


JUOKSUPÄIVÄKIRJA
tiistai 20.12.2016
289. juoksupäivä (105vko)
- 1829. 9km
- 5km mini kylälenkki (28min)
- juoksukulki hyvin ja jalatkin tuntuivat olevan taas paremmassa reilassa
- hengitys ja ryhti ok
- askellusta haittasi vähän tien sohjoisuus ja liukkaus vaikka miten yritti juosta rennolla ja tukevalla askeleella
- hyvältä tuntui, mutta olin itselleni luvannut etten ota jouluviikkona mitään paineita vaan juoksen kevyemmän kaavan mukaan
- 0-astetta, pimeä ja vähän kolea ilta

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti