20. joulukuuta 2016

Joulusauna

Lauhaa ja plussaa, ei nyt ehkä ihan toivotunlainen jouluviikko, mutta siedän tämän jos lumet kestävät maassa. Olen ollut tämän alkuviikon emäntä, joka odottaa isäntää kotiin ruuan ja lämpöisen torpan kera. Miehenmuru on käynyt tämän viikkoa töissä täältä käsin ♥ ja minä puolestani olen yrittänyt hoitaa viimeisiä jouluviikon askareita ennen kuin pimeys nielaisee. Ainakin eilen tuntui, että hommat jäivät kyllä kesken pimeyden tultua!
        Operaationa oli eilispäivälle ulkosaunan pesu, mutta onneksi se oli jäänyt syksyllä niin hyvään kuntoon, ettei tarvinnut oikeastaan kuin siistiä ja kantaa vedet saunalle ja vähän lämmitellä iltaa varten jo valmiiksi ettei ihan kylmiin hormeihin tuikkaisi iltasaunaa varten tulia.
Kun puuhastelin saunan kimpussa, ajattelin, että miksen minä ole aikaisemmin jo laittanut saunaa kylpykuntoon! Miten mukavaa oli laitella tulia padan ja kiukaan alle, haistella ulkosaunan omaa tuoksua, kun lämpö alkoi nousta ja se oma tunnelmansa! ♥
       Aion kyllä tästä lähtien lämmitellä ulkosaunaa ainakin lauantaisin, jos en useamminkin viikolla. Mitä tuhlausta, että sellainen fiilis, joka ulkosaunassa käymisestä eilen illalla tuli, menisi hukkaan!
       Hangen vähyys ei haitannut hangessa pyörimistäkään, vaan kävin antamassa verenkierrolleni pientä terästystä ja tein kummallisen muotoiseksi jääneen lumienkelin hyvin vähäiseen lumeen ♥ Raajoja kuumotteli pitkän aikaa.
       Ihanaa ♥
Joulukortteja olen saanut kymmenkunta ♥
       Rakastan jouluviikon postinhakua kun laatikosta voi löytyä muutakin kuin ne tavalliset. Jotain omaa ja mukavaa ♥ Olen ripustellut joulukortit oman huoneeni verhoon ja toivottavasti verho riittää jouluun asti!
       Kuusta en ole vielä edes käynyt katsomassa, mutta eiköhän se tuosta kulmalta löydy niin kuin viimekin vuonna. Porkkanalaatikkokin jää varmaan torstaille, ettei sitä sitten enää tarvitse laittaa pakkaseen ja kinkun ostan tänään!
       Kaikesta huolimatta minun jouluhässäkkä jäi silti viimeiselle viikolle, mutta oikeastaan ihan mukava näin. Aaton odotus voisi tuntua liian pitkältä, jos ei olisi mitään tekemistä ♥

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti