23. toukokuuta 2014

Ei lämmin luita riko!

Täällä avosähkölinjojen luvatussa maassa on ollut tällä viikolla lähes mahdotonta surffailla internetin aalloilla, kun ukkoset ovat ajaneet tämän tästä vetämään töpseleitä irti seinästä. Tietysti juuri iltasella, kun olisi aikaa vaikka vähän kirjoitellakin... Eli helteistä on ollut tällä viikolla ja olen nauttinut lämmöstä, auringosta ja kuumuudesta kuin napapiirin pingviini lumesta!
           Ihanaa!
           Olen kuitenkin iholtani sen verran vaalea, että tämmöisten helteiden aikaan aurinkorasva nököttää kylppärin pöydällä joka aamu. Vähän ehdin jo niskaa ja polvia poltella, kun ajelin nurmikkoa, mutta vahingosta viisastuneena rasvailin olkapäitä ja niskaa, kun työmaalla tulee oltua auringossa monta tuntia ihan huomaamatta. Vähän on käsivarret väriä saaneet, mutta en kutsuisi sitä rusketukseksi kuin hyvällä mielikuvituksella!
Uimassa olen käynyt melkein joka ilta, ja vaikka uutisissa sanottiin, että helteiset päivät ovat lämmitelleet sisävesiä, niin ainakaan minun rannassani en ole huomannut eroa - pikemminkin päinvastoin! Tänään kuitenkin jo vedin muutaman vedonkin enkä vain räpiköinyt vedessä. Edistystä.
             Pihamaalla en ole kukkapenkkiin saanut vielä aikaiseksi koskea, mutta nurmen ajoin, kun tuntuu, että se kasvaa nyt silmissä, kun tarjolla on kosteutta ja lämpöä. Marjapuskat saivat vihdoin eilen tukensa, kun vanhat tuet repsottivat jo mikä mihinkin ja osa puskista oli ilman tukia jo alkuunsa. Nyt on puskat niin ryhdikkäät, että toivottavasti on ilo kerätä tänä syksynä marjoja niiden oksilta.
            Hemmottelin jälleen tänään itseäni työpäivän jälkeen.
            Kävin kampaajalla.
            Oli ihana olla ensin hemmoteltavana pesun ajan ja sitten vaan istua paikallaan, kun hiukset lyhenivät ihaniksi kesähiuksiksi. Tykkään kovasti näistä taas. Lyhyet ovat, mutta kesällä se on mukavampi niin. Viimeksi minulla oli pitkät hiukset teinivuosina ja se riitti sitä lajia! Lyhyt malli on mieleinen ja minunnäköiseni enemmän. Kampaaja kysyi kassalla onko minulla opiskelijakorttia ja sitä vähän nauratti, kun sanoin, että "ei ole, mutta kiitos kun kysyit.." Uudet hiukset siis nuorensivat minua opiskelijaksi, jippie!
Huomenna on taas pitkä päivä töissä ja säätiedotus lupaili melkein +30 astetta... Kunhan töistä pääsen, laitan saunan päälle, oikaisen jalat suoriksi enkä varmasti tee yhtään mitään koko loppuna viikonloppuna! Tänäänkin piti raskaan työviikon jälkeen tarttua taas imuriin, kun talo oli kuin tornadon jälkeen! Olin ostanut kaupasta kimpun neilikoita ja kun olin saanut talon ojennukseen oli ihana laittaa oranssit kukat tuvan pöydälle ja katsella aurinkoista, puhdasta ja lämmintä tupaa. Ostin tänään antikvariaatista muutaman kirjankin, kesälukemista. Pitäisi vain saada sitä omaa aikaa, että pääsisi pujahtamaan tuohon lukupaikalle lueskelemaan ja nauttimaan välillä laiskana olemisesta, kun nämä arkipäivät sujahtavat ohi työmaalla ja kotipihassa.
              Nyt kuitenkin haukotus repii suupieliä niin, että jos en nyt painu pehkuihin, minulla on pian entistä leveämpi hymy. Tekisi niin mieli vain istahtaa tuonne iltanurmelle ja kuunnella koko yö kesän ääniä.
              Oi miksi kesälläkin pitää nukkua, että jaksaa?!

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti