29. marraskuuta 2019

Joulukorttitaivas ♥

Kirjoittelin eilen illalla joulukortteja ♥
     Se on minulle aina sellainen homma, minkä haluan tehdä ihan rauhassa ja illan hämärtyessä. Tällä kertaa se oli pikemminkin yön tummutessa, mutta yhtä ihanaa se silti oli. Oli kynttilät, kortit ja joulumieli ♥
Äiti ja isä taitavat ensimmäistä kertaa jättää joulukortit kirjoittamatta. En oikein saanut selville syytä miksi, mutta kai se jotenkin liittyy siihen, että niistä ei oikein ole mitään hyötyä kirjoittaa kortteja, laittaa rahaa sellaiseen, jonka toinen osapuoli heittää roskiin heti joulun jälkeen. Olen vähän eri mieltä, joka ei sinällään ole yllätys jos minut tuntee!
      Minulla on korttilista, siis lista, jonka mukaan laitan korttini. En tee sitä mitenkään rangaistus-metodilla eli jos minulle ei tule joltakin listallani olevalta ihmiseltä korttia, en poista häntä sen takia listalta. Kirjoitan kortteja oikeastaan varmaan enemmän omaksi ilokseni kuin muiden... Kamalaa omahyväisyyttä tämäkin, mutta nautin niin kovin postin teosta että minusta on ihanaa kun saa laittaa kortteja kerrankin oikein kunnolla. Pitäisi laittaa tämmöisiä määriä vähän useammin. Ihan vaan kysellä vaikka kuulumisia... Pitäisikin tehdä uuden vuoden lupaus, että kerran kuussa laittaa tämän määrän kortteja liikenteeseen!
Tänä vuonna olen vähän jumissa joululahjojeni kanssa. En oikein keksi kenellekään mitään lahjaa. Miehenmurrikka on kaikista vaikein, kun se ei edes sano tarvitseeko jotain vai ei. Minä sentään viskon ilmoille välillä lahjatoiveita ihan huomaamattani, ilman että hirveästi ajattelen että siitä voisi joku ottaa onkeensa jos kuuntelisi sillä korvalla.
       Sitten on siskot, joiden lausahdus "ei mitään lahjoja aikuisille" tappaa loputkin ideat päästäni.. Minulle tämä paketointi ja lahjojen miettiminen on samaa sarjaa näiden korttien kanssa. Se on osa minun jouluani ja siihen valmistautumista ja odottamista. Kukaan ei oikein tajua sitä, ei ole oikein koskaan tajunnut, mutta teen sitä siksi, että muutoin ei minun jouluni ole joulu!
Onneksi ainakaan vielä kukaan ei ole väkivalloin minua estänyt kirjoittamasta yötä myöten kortteja tai ostamasta edes jotain pientä paketteihin, joita avataan sitten aattoiltana. Ja ehkei kannata yrittääkään estää...
     Säästin kortti-projektia vielä toiselle illalle ja laitan postimerkit vasta sitten ♥ pitkitän nautintoa ♥

P.S. Kävin tänään juoksemassa ja pitkästä aikaan ihan juoksin koko matkan, tosin ihan vaan semmoista peruslenkkiä ja kuuntelin samalla tuota jalkaa. Keli oli kurja. Satoi, oli sumuista, märkää ja tuuli kylmästi. Ihmeellisesti se vain unohtui kun juoksi hetken aikaa.
      Kävin tänään uimassakin. Uin kahden joutsenen kanssa ja nyt oli rantaan tuova tiekin sen verran sula ettei minulla ollut mitään ongelmaa päästä sitä ylös autolla. Jännitin kyllä vähän sitä, että mitenhän siinä tulee käymään mutta ei ongelmaa!

JUOKSUPÄIVÄKIRJA
645. juoksupäivä (237 vko loppuu)
- 3840.7 km
- 4 km metsäpolkuja (25min)
- juoksin koko matkan
- hidas peruslenkki ja jalan kuuntelua samalla, että miten käyttäytyy
- väsytti lenkille lähtiessä aika kovin eikä olisi millään jaksanut lähteä, mutta sitten kun sinne meni ja oli niin oli ihan mukava lenkki, vaikka sää olikin kurja
- askellusta harjoittelin nyt hitaalla vauhdilla. jalan nostoa niin, että käytän vain takareittä
- ja kaatumista niin, etten tekisi oikein muuta liikkuakseni eteenpäin. Ihan vaan nojaan eteenpäin ja siirrän jalan tueksi ja sitten toisen
- +0, sateine, kolea, kylmä, märkä, pimeä ja sumuinen lenkki

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti