23. heinäkuuta 2019

Helleviikko: kyllä tarkenee (+27) !!

Neljän viikon kesäloma on varmastikin suomalaisen onnen ruumiillistuma. Sitä odotetaan koko vuosi ja sitten se menee ohi yhdessä hujauksessa ja alkaa ankea lasku syksyyn ja pimeyteen.
      Minulla ei ole koskaan ollut neljän viikon kesälomaa paitsi kun olin lapsi ja olin koulussa. Silloin kesäloma oli lomaa. Nyt kuitenkin tarkoitan aikuisten kesälomaa, töistä. Minulla ei ole ollut koko 16 vuoden työrupeamani aikana kesälomaa, joten se herkku on maistamatta.
       Minulla on kuitenkin tällä viikolla torstai ja perjantai vapaat viikonlopputöiden takia ja odotan niitä kahta päivää kuin kuuta nousevaa! Ajattelin tänään, että osaisinko iloita ja riemuita niistä neljästä viikosta näin kuin mitä riemuitsen näistä tulevista kahdesta päivästä?! Joskus tuntuu, että ne tyypit, joilla on neljä viikkoa lomaa tulevat lomalta kärttyisinä ja sanoen, että olisi nyt saanut jatkua. Ehkä heille tekisi ihan hyvää kokeilla sitä kahta päivää kesässä!
Tänään oli taas sellainen työpäivä, että olisi tehnyt mieli mennä huutamaan johonkin aavikolle! Hautausmaalla ei olla hoidettu kukkia, trimmattu kivien ympäryksiä eikä ajettu nurmea. Sitä vastoin ollaan pesty ikkunoita! Välillä tuntuu, että tämä meidän "pomo" ei oikein ole kyydissä siinä koneessa, jossa pitäisi olla. Rahaa tulee seurakunnalle kukkien hoidosta ja me laiminlyödään niiden hoitoa JOKA VIIKKO!!!
        Ja se, että hän ei koskaan sano asioita minulle vaan jakaa ne muille ja kuormittaa muiden mieltä niillä jutuilla, jotka pitäisi sanoa suoraan minulle, jos joku minun työssäni häntä ärsyttää. En vain tajua sitä, että jos vaihtoehtona on kauha ja kamalasti risuja, niin miksi hommaa ei voisi hoitaa kauhalla+peräkärryllä, jolloin risut saisi kerralla pois tieltä ja homman pakettiin. Tästä asiasta hän sitten jaksoi Henna-paralle valittaa, että asiat pitäisi tehdä niin kuin HÄN sanoo!
        Anna mun kaikki kestää!
Kotona kitkin kasvimaasta loput, joita en viimeksi jaksanut kitkeä. Nyt on kasvimaa hyvännäköinen ja siisti ♥ Otan huomenna kuvia niin jää jokin muisto siitäkin urakasta.
     Tänään hiljeni talokin. Pikkusisko poikineen lähti kaupunkiin äidin ja isän kanssa ja huomenna suuntaavat jälleen kotiin Helsinkiin. Imuroin torpan vielä ennen uintikeikkaa ja sitten olikin aikaa vain löhötä ja nauttia hiljaisuudesta ja omasta rauhasta ♥
      Mietin, kun sohvalla makasin, että enpä ole kahteen viikkoon omalla sohvalla maannut. Aina siinä on ollut joku muu...
Tänään on ollut vielä kuumempi päivä kuin eilen. Taisi elohopea olla +27 asteessa ja lähes tuuletonta. Nurmi alkaa olla koppuraa ja kukkapenkit samoin. Kukkapenkit pitäisi oikeastaan kitkeä, mutta taidan jättää sen homman vähän viileämpään keliin...
      Kävin uimassa iltasella ja vesi oli hurjan lämmintä. Siis tuoksi rannaksi. Siellä oli käynyt joku vähän sataman pensaita raivaamassa ja olivat sitten jättäneet risut minun rantaani... Pitänee viikonloppuna muutenkin lähteä vähän rantaa putsaamaan niin korjaampa ne sitten silloin.
      Huomenna aion kaivaa riippumaton esille ja aloitaa hyvissä ajoin laiskottelun jo huomen illalla ♥ Olen niin ansainnut vapaani! ♥
P.S. Toissa iltana meidän takapihalla liikuskeli parhaimmillaan neljä kettua... Alkoi jo vähän ällöttää koko touhu. Pikkupupua näin eilen, joten ainakaan vielä se ei ole joutunut niiden hampaisiin... Minusta tuollainen määrä kettuja on jo ihan liikaa omassa pihassa...

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti