27. toukokuuta 2017

Sateisen illan ihanuus ♥

Olin touhukas aamulla, vaikka yleensä olen parhaimmillani vasta illalla.
       Laitoin uuniin ja takkaan tulet ja pesin koneellisen pyyhepyykkiä. Lämpötila oli vähän valahtanut huippulukemista ja postinhakureissulla tuli vähän kylmä. Yskä on saanut minusta otteen ja vaikka yritän ravistella sitä kimpustani, niin tuntuu olevan tiukasti kiinni pitävää sorttia. Joka paikka vihertää ja on ihanan kesäistä.
       Minulla oli hyvä fiilis tästä aamusta ♥ koko päivästä.
       Miehenmuru tuli töistä vähän ennen puoltapäivää, otettiin vähän välipalaa ja purettiin työpäivän "tukkisuma koskesta" eli puhuttiin häiritsevät asiat ääneen pois ajatuksista. Meillä on sopimus työpäivien kanssa että töistä puhutaan ainoastaan ruokapöydässä, ruuan ajan. Muu aika on pyhitetty täysin ei-työpuheille ja se on kyllä toiminut mallikkaasti!
       Olin ajatellut täksi päiväksi urakan kasvimmalla.
       Äestäminen.
       Hullua tai ei, en ole äestänyt kuin muutaman kerran. Oikeastaan kaksi kertaa koko traktorilla ajo-urani aikana! Jännitti vähän, mutta kun saatiin äes jälkeen ja traktori kasvimaan reunaan, niin homma lähti sujumaan lähes itsestään ♥ Pläntti oli pieni ja kääntyminen suhteellisen hankalaa, mutta pikku hiljaa pelto muuttui paremmaksi ja tasaisemmaksi.
       Aloin olla jo vähän ylpeä itsestäni.
Olin sanonut miehelle, että se saisi ottaa irronneet juolavehnät ja muut rikkaruohot sitten mullasta pois kun minä ajaisin, ettei minun tarvitsisi niitä repiä kesken kaiken pomppien. Mies sitten ajatteli helpottaa asiaa ja ajatti minut äeksen kanssa aina kiviaidalle juolavehnän poistoon, kun vehnä tarttui äeksen piikkeihin ♥
      Tapansa kullakin hoitaa homma.
      Tämä oli hyvin tyypillinen, miehinen hoitotapa.
Olisi tehnyt mieli jo laittaa keppejä merkiksi kasvimaan ja perunamaan rajoille, rajata kasvimaasta lohkot, laittaa rivit valmiiksi ja kenties muokata maa jo siemeniä varten muutenkin, mutta ajattelin, että hiljaa hyvä tulee. Pitää varmasti vähän vielä suunnitella ja miettiä miten ja mihin minä siemenet heitän.
       Tuntui vain todella hyvältä päästä toukotöihin, tehdä jotain kahdestaan ja onnistua siinä vielä! Miehenmurrikka sanoikin, että emäntä ajoi ja isäntä seisoi talikkoon nojaten pellon laidassa ♥
Vaihdettiin kamppeet saappaista siistimpään versioon ja käytiin katsomassa kirkonkylällä millaisia jäätelöitä sieltä nykyään saa. Järjestys oli vähän nurinkurinen, kun syötiin ensin isot pallot jäätelöä ja sitten tultiin kotiin tekemään pizzaa iltaruuaksi.
     Ajettiin kirkonkylän läpi ja toisen kylän kautta kotiin. Joka paikassa oli ainakin pihatyöt menossa ellei sitten peltotyöt. Eletään nyt sitä aikaa, että kuopsutusta ja raapsuttelua tehdään niin puutarhassa kuin pelloillakin!
Iltaruualta pomppasin kyllä melkein heti lannottamaan meidän viinimarjapensaita, kun alkoi vesitippoja ilmestymään ikkunaruutuun. Miehenmörri laittoi saunaa lämmite ja minä viskoin äkkiä lantaa pensaiden juurille, ehtisi sitten imeytyä jos yön sataisi.
      Naapurin isännät tanssivat tasajalkaa, kun sataa juuri sellaista pehmeää sadetta, josta maahan laitetut siemenet tykkäävät ♥ Kaikki muuttui jotenkin vihreämmäksi heti kun sade alkoi.
      Istuttiin saunan pukuhuoneessa ja kuunneltiin sateen ääntä.
      Voiko kauniimpaa kesä-ääntä ollakaan?
Iltapalan jälkeen kömmittiin sohvan kulmaan ja Miehenmurri antoi luvan, että minä saan valita illan elokuvan. Valitsin Illat meren rannalla. Täydellistä hömppää, rakkautta ja romantiikkaa ♥
      Olo oli NIIN hyvä siinä sohvan kulmassa  Miehen kainalossa.
      Tupa oli lämmin, vatsa täynnä, saunassa käyty ja torppa siisti. Oli rakas vieressä ja ihana elokuva nenän edessä. Tänä iltana olin todellatodella onnellinen siitä mitä minulla on ♥ Sanoin Miehenmurrillekin saunassa, että tämmöisiä viikonloppujen pitäisi olla. Saisi täydellisen irtioton kaikkeen, tekisi omiaan ja nauttisi jokaisesta minuutista. Niin minä ainakin tänään tein ♥
        Sade ropsahteli vielä illan hämärässäkin ikkunalautaan. Mies kömpi jo peiton alle, löydänköhän minä sitä sieltä...

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti