29. marraskuuta 2018

Kouluhommat tehty, mieli vapaa ♥

Vielä viime yönä heräsin miettimään mitä kirjoittaisin kouluhommien loppusilauksiin ja pyörimiseksi se meni sitten loppu aamusta... Toivottavasti ensi yönä nukuttaa hyvin, sillä tänään sain kaikki kouluhommat tehtyä. Enää ei tarvitse kuin lukea tenttiin, joka on parin viikon päästä.
        Olen sekä iloinen, että uuvuksissa.
        Olen ollut aika tiukilla tämän koulun kanssa tänä syksynä, vaikka olin ajatellut, ettei neljä kuukautta pitäisi kovin raskas rutistus olla, mutta asiaa on tullut niin paljon, että sisäistämiseen menee aikaa. Ja minun aivoni joutuivat opettelemaan opiskelun uudelleen ennen kuin sinne mitään opiskeltavaa sujahti.
         Ohhoh.
         Noh, nyt se mitä voin tehdä, on tehty. Seuraavaksi pitää alkaa odottelemaan tuloksia...
         Kun iltapäivästä napsautin koneen puhuksiin ja koulukansion kiinni, lähdin vähän päätä tuulettamaan ja ulkoilemaan. Nappasin kameran matkaan ja lähdin uimarantaa katsomaan.
Kovin talvista oli jo. Olisi pitänyt mennä melkein selälle ennen kuin olisi päässyt uimaan. Näköjään minun poukamani kerää kaiken: kaislat, jäät, varmaan kohta pilkkijätkin...
      Jää oli kuin lumpeenlehtinä veden pinnalla ja tasainen matto heilahteli aaltojen ja tuulen tahtiin. Ei siis mitenkään kamalan paksua pintaa vielä. Jotenkin talvi, lumi ja jää on vuosi vuodelta minusta todella mahtavaa ♥ varsinkin kun lumi ei ole enää mikään itsestäänselvyys kaiken lämpenemisen takia.
       Toivottavasti tulisi lunta tännekin laidalle vielä pikkaisen enemmän, vaikka kyllä tämä maan jäätyminenkin on ihan kivaa, sillä sitten kun sitä lunta pitää alkaa kolata niin sulan maan kanssa se ei ole yhtä miellyttävää.
Isosiskon muksut olivat jo käyneet luistelemassa. Toinen piti ja toinen piti vähän vähemmän. Minäkin voisin tänä talvena tehdä ennätyksen ja käydä hiihtämässä, luistelemassa ja laskettelemassa ja jos vielä uskaltaisin kokeilemaan sitä iänikuista haavettani avantouinnistakin ♥ Olisinko niin reipas?
         Hiihtämiseen pitäisi kuitenkin saada vähän parempaa pitoa pohjiin. Ne sukset joilla minä olen hiihtänyt ei liu'u alamäessä mihinkään ja ylämäessä sitten taaksepäin. Ei kiva. Luistimetkin kaipaisivat terotusta... Hmm. Pientä haastetta näissä talvi-aktiviteeteissa minulla.

Venepoukama oli kuitenkin jäätynyt NIIN tasaiseksi jääkentäksi, että jos se semmoisena kestää ja vahvistuu niin jestas se olisi hyvä luistelukenttä ♥ Ja lähellä! Katsotaan nyt. Olen vähän arka menemään jäälle (en tiedä miksi) joten kolaamaan luistelukenttää en mene ennen kuin jää on metristä!
         Tänään se oli kuitenkin tavattoman kaunis kaikessa liikkumattomuudessaan ♥
         Olen sanonutkin, että tänä jouluna minun paketeistani löytyy paljon itsetehtyjä pehmoisia paketteja. Pikkaisen tulee kiire, mutta katson ihan rauhassa mitä ehdin ja mitä en. Olen kuitenkin ollut tyytyväinen siihen, mitä olen JO SAANUT AIKAISEKSI kun yleensä olen hidas neulomaan yhtään mitään. Ja vaikka tänä vuonna aloitin suht aikaisin niin olisi kai pitänyt ottaa etumatkaa vielä yksi kuukausi.
          Ensi viikolla pitäisi vähän leipoa pipareita ja valmistautua itsenäisyyspäiväänkin. Saadaan Miehenmurrikan kanssa viettää sitä taas kahdestaan ja olen jo suunnitellut itsenäisyydenpäivän illaksi joulutorttuja ja teetä ja ihan illaksi glögiä ♥ Joulun ensimmäiset ♥
Ulkona tuulee. Jonkinmoinen talvimyrsky meneillään. Toivottavasti puut kestäisivät pystyssä, olisi jokunen puu korjattava metsätien laidasta. Siellä se yksikin vaan makasi kun kävin vähän juoksua yrittelemässä. Ei ollut pystyyn noussut. En uskalla iskälle asiasta mainita koskan en halua sitä sinne rehkimään, mieluummin menen yksin hoitamaan homman pois.
       Juoksu meni kohtuullisesti. Pelkäsin että kinttu kipeytyy jälleen joten varoin oikeaa säärtä ja koko jalkaa sen verran, ettei sitä nyt oikein voi kauniiksi juoksutekniikaksi kutsua, mutta ei kipeytynyt pahemmin. Pieniä lihastriggereitä löytyy jaloista ihan älyttömästi ja se vähän kummastuttaakin, sillä hoidan kyllä joka ilta rullailullakin niillä. En tiedä miten ne jalkoihin ovat tulleet, mutta siellä niitä vaan on. Mokomia. Iloinen olin kuitenkin siitä, että kinttu kesti juosta eikä mennyt poikki!
Arvatkaapa mitä aion viikonloppuna tehdä...
       Kirjoittaa joulukortit ♥
       Tonttupuuhia ♥
       Tykkään ♥♥

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti