15. huhtikuuta 2017

Tipumaista Pääsiäistä !!

Iloista pääsiäistä, vaikka nämä hyiset kelit eivät kamalasti kevättä vielä lupailekaan. Eilen kuitenkin lämmitettiin ulkosauna, vaikka pohjoistuuli riepotteli ja pienet lumihiutaleet leijailivat alkukeväiselle ja kellastuneelle nurmelle.
        Rairuohon laitoin kai liian aikaisin itämään, kun se oli parhaat päivänsä nähnyt jo ennen pääsiäistä ja minun piti heittää se jo pois eilen... Vehnää laitoin itämään ja se vähän piristyi tipujen ruohoksi kun eilen sitä vähän hoivailin, mutta kyllä minä mieluummin jo katselisin vihreyttä ulkona ja omalla nurmella! Ei minun alkuviikosta laittamista tomaateistakaan kuulu vielä mullan pinnalle mitään, mutta ehkä minä tässä asiassa olen vähän malttamaton.
       Eilen oli ihana siivota koko kämppä siistiksi (Miehenmurrikkakin pesi lattiat, kun olin saanut imuroitus ♥) ja laitella tipuset ruohon keskelle, ottaa pääsiäishetkestä muutama valokuva ja olla ihan vaan - rauhassa ja hiljaa.

Kannettiin eilen pihakeinukin jo pihalle (!!) Kerrankin ajoissa, kun joku vuosi keinu on viettänyt kesänsä vintin ylisillä eikä edes nähnyt aurinkoa! Minulla on selvästi tänä keväänä tämmöinen periksiantamaton asenne kevään tuloon! Vesisaaveistakin viskottiin jäätyneitä pintoja eilen pois, kun yöpakkaset olivat jäädyttäneet nekin melkein pohjaan asti...
       Olinkohan liian hätäinen niiden(kin) kanssa?
       Lankalauantain kunniaksi mennään tänään elokuviin Miehenmurun kanssa. Piipahdetaan pääsiäiskäynnillä vanhempieni luona iltateella ennen leffaa, joten pääsiäisen sosiaalisuuskin tulee sillä hoidettua. Ollaan oltu taas kuin kaksi erakkoa koko pääsiäisen, jos ei kauppareissua oteta lukuun!
Ensi viikoksi minulla onkin suunnitteilla taas raivaushommia. Toinen puoli minusta sanoo, ettei ole mitään järkeä raivata lisää, kun en ehdi hoitaa entisiäkään ja toinen puoli on taas sitä mieltä, että kauneutta ei ole pihalla koskaan liikaa!
      Ota siitä sitten selvää!
      Olen nyt monena iltana lukenut muutaman luvun Maaret Kallion opusta Lujasti lempeä ja ihan oikeasti se panee ajattelemaan sitä, millainen minä oikeasti olen ja miten voisin tuntea itseäni entistä paremmin ja näin olla parempi ihminen myös muille. En kuitenkaan usko, että yhdellä kertaa pystyy sisäistämään kirjan ajatuksia ja huomioita vaan sitä pitäisi malttaa lukea useampaan kertaan, pitänee varmaan harkita sen hankkimista omaksi, kunhan saan sen nyt ensin luettua yhteen kertaan.
       Tällä hetkellä olen kuitenkin sitä mieltä, että olisin parempi versio itsestäni myös muita kohtaan jos kevät tulisi vähän joutuisammin!

Värikästä Pääsiäisen aikaa ja vehreää kevään odotusta!

Pus, A.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti