11. helmikuuta 2018

Rento, rennompi, rennoin ♥

Kuva lainattu: snoopyworldx.blogspot.com
Tältä näytin tänään ♥
     Laiska sunnuntai ehkä hieman lumisemmissa maisemissa kuin Ressu tässä kuvassa, mutta yhtä rentona kyllä. Lämmitin sekä tuvan leivinuunia että lisäsiiven takkaa, luin kirjaa jalat sohvan selkämykselle nostettuna, katsoin Viaplaylta Greyn Anatomiaa putkeen ja kävelin hiljaisessa lumisateessa oman tontin rajoja. Pidemmäksi en jaksanut eikä pitänytkään lähteä.
      Ja ennen saunaa kokeilin joogaa.
      Kun kerran ostin joogasukatkin, niin pitihän se kokeilla miltä joogailu tuntuu.
      Olen aina ajatellut, että jooga on vain venyvien ja taipuisien ihmisien laji eikä se mielipide kamalasti muuttunut 1.5 tunnin joogasessioni aikana, mutta kyllä minä sitä vielä uudelleenkin kokeilen. Tein tänään lantio, reisi ja pakara joogaa, jonka piti vähän availla paikkoja ja huomasin kyllä, kun joogaohjaaja sanoi, että jos ei polvi mene lattiaa niin ei saa hermostua, keho tarvitsee aikaa jos lantiolihakset ovat oikein jumissa...
      Minulla oli!
      Polvi ei mennyt lattiaa eikä kroppa kääntynyt ihan kaikille mutkille niin ketterästi kuin ihana Jen Hilman, mutta toivottavasti muutaman viikon jälkeen venyvyyttä olisi taas vähän enemmän. Tajusin vain sen, että aina se kireys ei ole siellä missä kiristää, kuten minulla takreisissä. Se kireys voi olla lähtöisin vaikka selästä tai pakaroista.
     Ja joogailusta tuli ihan hiki ja jalat lipatti ihan kuin jonkun jalkatreenin jälkeen!
     Ei mitään nössöjen puuhaa todellakaan!
Kuva lainattu: www.freepik.com
Tämmöinen täydellisen laiska päivä teki hyvää kyllä joka puolelle. Tajusin, että minulla oli loppuviikosta jo taas se "pakko-mielentila", joka ei todellakaan kuulu minun treeneihin tai liikkumiseen. Joskus se vaan menee vähän yli, vaikka miten yrittäisi itseään vahtia. Olen yrittänyt huomata nämä minun ylikierrokseni ennen kuin ne menevät flunssan puolelle ja tämän päivän täydellinen breikki oli juuri sitä!
      Toisaalta akkujen täydellistä latausta, mutta toisaalta kaiken tyhjentämistäkin. Kroppa lataantui, mieli tyhjeni.
      Nyt olo onkin mukavan raukea unia varten, mutta iloisen energinen uutta viikkoa varten ♥
      Nollaus. Buuttaus. Resetointi.
      Suosittelen ♥

P.S. Innostuin iltapäivästä katsomaan vanhojen talojen porrasratkaisuja ja sitä kautta vinttiremontteja. Meidän torpassa on kylmällä vintillä toinen puoli täysin rakentamaton ja ajattelin (tai olen jo vähän aikaa hautonut suunnitelmaa), että minä - siis MINÄ - tekisin siitä jotakin muuta.
      Plöräytin asian myös Miehenmurrikalle, kun puhuttiin iltasella puhelimessa ja sain siitä rikoskumppanin, jos vain isä suostuu, että ryhdytään tekemään siitä pikkuprojektia, jonka aikana imisin kaiken tietouden rakentamisesta isän päästä ja ymppäisin siihen vähän jotain omaakin...
      Se olisi sellainen "ei mitään kiirettä"-projekti. Saisi tehdä aina silloin kun olisi hyvä hetki, aikaa ja rahaa. Innostus on vasta alku, loppu on kaaosta ja ongelmia - eikö se niin vähän mene?!

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti